Metoda naukowa – warsztaty.

Data: 24.09.2022 r., godz. 20.06    306
…czyli jak pracują naukowcy.

W ubiegłym tygodniu na zajęciach chemii i fizyki klasy siódme i ósme miały okazję wcielić się w grupy badaczy z największych uniwersytetów świata. Ich zadaniem było odkrycie, co takiego znajduje się w szczelnie zamkniętych metalowych puszkach, przywiezionych z odległej planety z poza układu słonecznego.

Do pracy mogli wykorzystać jedynie własne zmysły, a następnie musieli zaproponować, co takiego znajduje się w środku.

Po przeprowadzeniu badań otworzyliśmy konferencję naukową, na której grupy dzieliły się swoimi wynikami. Ich efekty widać na zdjęciach!

Po zajęciach przeprowadziliśmy dyskusję na temat metody naukowej, opisaliśmy jej etapy, zastanawialiśmy się czym jest obserwacja, hipoteza i wniosek.

Próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, kiedy możemy uznać daną teorię, jaki jest wpływ autorytetów naukowych oraz dlaczego w jednej książce może być napisane coś innego, niż w drugiej.

Ciekawe, co naprawdę było w tych puszkach…? :)

K.Kawka

Metoda naukowa
Metoda naukowa, foto nr 1, Metoda naukowa, foto nr 2, Metoda naukowa, foto nr 3, Metoda naukowa, foto nr 4, Metoda naukowa, foto nr 5, Metoda naukowa, foto nr 6, Metoda naukowa, foto nr 7, Metoda naukowa, foto nr 8, Metoda naukowa, foto nr 9, Metoda naukowa, foto nr 10, Metoda naukowa, foto nr 11, Metoda naukowa, foto nr 12, Metoda naukowa, foto nr 13, Metoda naukowa, foto nr 14, Metoda naukowa, foto nr 15, Metoda naukowa, foto nr 16, Metoda naukowa, foto nr 17, Metoda naukowa, foto nr 18, Metoda naukowa, foto nr 19, Metoda naukowa, foto nr 20, Metoda naukowa, foto nr 21, Metoda naukowa, foto nr 22, Metoda naukowa, foto nr 23, Metoda naukowa, foto nr 24, Metoda naukowa, foto nr 25, Metoda naukowa, foto nr 26, Metoda naukowa, foto nr 27, Metoda naukowa, foto nr 28, Metoda naukowa, foto nr 29, Metoda naukowa, foto nr 30, Metoda naukowa, foto nr 31,